top of page

5 рецепти за бързи закуски след тренировка

Често се чудим кои храни е добре да приемаме след тренировка. Ето няколко добри идеи така, че да дадете на тялото си нужните калории и полезни вещества за бързо възстановяване:




I

220 гр. нискомаслено шоколадово мляко и пресни плодове. Пропорции на порцията: 225 kcal, 40g въглехидрати, 9g протеин. Пресните плодове и млякото спомагат за хидратацията на тялото. Също така осигуряват калций, витамин Д и други важни витамини.


II

Сандвич с пуешко. Той се прави от 2 филии пълнозърнест хляб, 4 тънки резенчета пуешко филе и зеленчуци според вкуса. Пропорциите са 310 kcal, 55g въглехидрати, 17g протеин. Така пуешкото месо осигурява протеин, а хлябът други важни хранителни вещества и минерали. Освен това пуешкото месо е особено богато на желязо, фосфор, калий и витамини от група Б, то също така съдържа цинк, който подсилва имунната система и подпомага възстановяването на мускулите след натоварване.


III

1 варено яйце, 1 препечена филия пълнозърнест хляб, 1 чаша пресни боровинки и 170 гр. кисело мляко. Пропорциите са 290 kcal, 37g въглехидрати, 21g протеин. Боровинките съдържат антиоксиданти, които помагат за облекчаване на мускулната болезненост. Киселото мляко съдържа калций и витамин D в подкрепа на здравето на костите. Яйцето снабдява тялото с протеин и витамини от груба В, които повишават имунитета и спомагат за движението на кислород в кръвта.


IV

Смути, което включва 220 гр. нискомаслено мляко, 1 супена лъжица фъстъчено масло или бадемов тахан, 1 банан, 1 супена лъжица шоколадов сироп без мазнини. Порцията съдържа 340 kcal, 55g въглехидрати, 14g протеин. Тази рецепта е лесна за храносмилане, ако ви е трудно да приемате твърда храна след спорт. Млякото осигурява калций и протеин. Фъстъченото масло предлага здравословни мазнини, а шоколадовия сироп добавя въглехидрати и подслажда приятно.


V

3 чаши пуканки и отделно 220 гр. нискомаслено шоколадово мляко. Общото съдържание в двете храни е 280 kcal, 46g въглехидрати, 11g протеин. Пуканките осигуряват въглехидрати, фибри и желязо. Млякото снабдява тялото с калций и въглехидрати. А заедно те могат да задоволят потребностите ви и от сладко и от солено след усилена тренировка.



*Калориите и броят на хранителните вещества са дадени въз основа на база данни за хранене USDA; конкретни марки могат да предлагат брой хранителни вещества, които да варират от стойностите, изброени по-горе.

Последни публикации

Виж всички
bottom of page